۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

دادگاهی در آمریکا خواستار مداخله اوباما در مورد گوانتانامو شد

دادگاهی در آمریکا خواستار مداخله اوباما در مورد گوانتانامو شد

یک دادگاه آمریکایی خواستار اقدام رئیس جمهوری این کشور در مورد پایان دادن به اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دادگاه از "باراک اوباما" خواست مانع اقدامات غیرقانونی مقامات زندان گوانتانامو برای پایان دادن به اعتصاب غذای بیش از 40 زندانی شود.

"گلادیس کسلر" قاضی این دادگاه با اشاره به قوانین کنگره که مداخله دادگاه ها در مسائل زندان گوانتانامو را ممنوع کرده اقدام مقامات این زندان در غذا دادن اجباری به زندانیان اعتصاب کننده را به باد انتقاد گرفت و گفت در این گونه موارد تنها یک نفر می تواند مداخله کند که شخص رئیس جمهوری است.

وی واداشتن زندانیان به شکستن اعتصاب از طریق خوراندن اجباری غذا به آنها را مغایر با قوانین حقوق مدنی آمریکا دانست و تاکید کرد طبق این قوانین شکنجه و یا رفتار خشونت بار و غیرانسانی با زندانیان ممنوع شده است.

گزارش ها از اعتصاب غذای 120 زندانی گوانتانامو حکایت دارد که 44 نفر از آنها وادار به شکستن این اعتصاب شده اند. این در حالی است که این افراد سالها است بدون محاکمه در این زندان نگهداری می شوند. اخیرا نیز وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کنگره این کشور خواسته تا برای نگهداری و به روز کردن این زندان 450 میلیون دلار بودجه اختصاص بدهد.

گفتنی است بستن زندان گوانتانامو یکی از وعده های انتخاباتی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که با مانع تارشی های کنگره تا کنون عملی نشده است.

کد خبر 2093289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha